Dag 4 Mugnano di Prati --> Ca di Mazza - Reisverslag uit Sasso Marconi, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 4 Mugnano di Prati --> Ca di Mazza - Reisverslag uit Sasso Marconi, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Mugnano di Prati --> Ca di Mazza

Door: Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

18 Augustus 2015 | Italië, Sasso Marconi

Dag 4 Mugnano di Prati --> Ca di Mazza
10 km; 650m, 410m

Wilma heeft een slechte nacht. Eens kijken wat het wordt met het lopen.
Het ontbijt is typisch Italiaans.. Veel zoetigheid. Goeie koffie, maar we missen de bruine boterhammen met degelijke kost.
We nemen afscheid van de gastheer en vrouw, maar ook van Hans en Hannie. Zij gaan weer terug naar Bologna.
In het begin gaat het rustig omhoog, daarna vrij steil en na Badolo gaat het erg steil. Treden in de zandsteen van 0,5 m of hoger. De volgende helling pakken we mooi niet, Het wordt teveel en Wilma gaat ff rusten. Via het asfalt komen we bij BB Ca di Mazza Agriturismo. Ook weer heel aardige mensen. Ze hebben nog een kamer vrij...... d'r zit wel een hele grote mooie badkamer bij. Daar wordt van geprofiteerd.. Wilma gaat lekker lang in bad liggen. Op de achtergrond hebben we contact met Philip voor de medische ondersteuning. Maar eigenlijk gaat het, naar omstandigheden, wel goed met haar rug, lopen is fijn, zitten en liggen blijft gevoelig. We gaan zo wel snel door onze voorraad Naproxen heen.
Deze mensen kunnen redelijk Engels. 's-Avonds brengen ze ons naar een restaurant en komen ons weer ophalen. Aardig toch!

Hoe houd je je kleding schoon
Als je op deze manier reist, doe je er alles aan om zo weinig mogelijk kilo's mee te nemen. 2 Setjes kleding , een extra onderbroek en een extra T-shirt. Dat is het. De vraag is hoe houd je de zaak schoon. De oplossing is zo simpel dat Wilma het bijna zelf had kunnen bedenken. Namelijk, je gaat met je kleding aan onder de douche. De zeep die je gebruikt dient meteen als wasmiddel. Daarna ruikt alles weer fris!! Vandaag heb ik een variant ontdekt. Met kleren aan in bad. Van actief wassen kwam het er niet van omdat ik in slaap ben gevallen. Toen ik wakker werd was alles schoon. Het leven kan zo simpel zijn. Ben bang dat ik er zo aan wen dat ik thuis straks ook met kleren onder de douche ga...