dag 8 van S. Piero a Sieve naar Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu dag 8 van S. Piero a Sieve naar Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

dag 8 van S. Piero a Sieve naar Florence

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Joop

22 Augustus 2015 | Italië, Firenze

Om zes uur worden we gewekt door onze mobiel met een piep en verschijnt de melding dat het onze trouwdag is!!!! oh, bijna vergeten! maar om daar nou om 6 uur voor gewekt te worden!
Na een heerlijk ontbijt (en dat maak je hier niet zo vaak mee)
brengt de eigenaar ons naar een startpunt van onze route. Hij loopt zelfs een stukje mee om er zeker van te zijn dat we het goede pad nemen. We beklimmen een prachtig bergpad gedurende een aantal uren en komen dan bij een mooi klein klooster. Een prachtig uitzicht op de hele omgeving. Door een prachtige brede laan lopen we van de bergtop weer naar beneden. Daarna nog een aantal kilometers over het warme asfalt naar onze bushalte voor de reis naar Florence. Na een half uurtje bussen zijn we in Florence en ontmoeten we Hans en Hannie weer.
In tegenstelling tot Bologna is Florence erg druk en vol toeristen, een totaal andere stad. We zijn er al 2 keer eerder geweest maar het blijft prachtig.
In de loop van de dag zijn we er achter gekomen dat het helemaal onze trouwdag niet is, die is morgen pas (Joop zet de melding er kennelijk 1 dag eerder in).
Ondanks de startproblemen met mijn rug hebben we een prachtige wandelweek gehad van Bologna naar Florence. Niet alles gelopen maar toch een kleine 100 km klimmend en dalend afgelegd.

• 26 Augustus 2015 - 23:02

Bert En Tiny:

Hoi Joop en Wilma,

Zat nog achter m'n pc en alweer een leuk berichtje van jullie.
    Ga zo door....
    Lieve groetjes