dag 10 van Florence naar Consuma - Reisverslag uit Consuma, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu dag 10 van Florence naar Consuma - Reisverslag uit Consuma, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

dag 10 van Florence naar Consuma

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Joop

24 Augustus 2015 | Italië, Consuma

Geschreven door Hans:
Na een goed ontbijt en met een lunchpakketje vertrekken wij met z'n 4-en om 8.15 uur met de trein naar onze startplaats S. Ellero. Wij hebben besloten om de etappe Florence - S. Ellero over te slaan. De weersverwachting van regen op deze dag is niet goed. We gaan 1170 meter klimmen en 17 km wandelen. Rond kwart over tien begint het flink te regenen. Gelukkig bereiken we snel en grote boerderij waar we kunnen schuilen. De eigenaresse nodigt ons uit om op de oude binnenplaats met kolommen, beschilderde gewelven en een waterput voor een kop koffie. Helaas valt die in het water, omdat zij direct na ons met bezoekende klusjesman het werk moet bespreken. De regen houdt na een kwartier op echter de koffie blijft uit. Na een half uur besluiten we toch op te stappen en de koffie niet af te wachten. De regen meldt zich nog slechts sporadisch en we bereiken rond 4 uur moe en voldaan na een zware wat minder interessante tocht Consuma. In de plaatselijke bar, supermarkt drinken we de welverdiende cappuccino met een heerlijk stuk gebak. We hadden afgesproken met de vrouw (Irina) van het gereserveerde B&B bij een bakkerszaakje. Dat bleek niet de zaak te zijn waar wij zaten. Echter 30 meter verderop staat ze ons in de deuropening van een soortgelijk zaakje op te wachten. Ook hier koffie. Na een kwartier worden we met twee auto's naar onze slaapplaats gebracht. Het uitzicht vanaf het appartement op de eerste verdieping is prachtig. We eten 's-avonds in bar-supermarkt van man en schoonvader, waar zij voor ons kookt. Specialiteit van het huis zijn paddestoelen. Joop heeft dan ook het lekkerste gerecht. Rond 9 uur wandelen we 500 meter terug naar het huis.