Dag 15 van La Verna naar Pievo San Stefano 29-8 - Reisverslag uit Pieve Santo Stefano, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 15 van La Verna naar Pievo San Stefano 29-8 - Reisverslag uit Pieve Santo Stefano, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 15 van La Verna naar Pievo San Stefano 29-8

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

29 Augustus 2015 | Italië, Pieve Santo Stefano

Tussenstand: ruim 200 km gelopen, 9.000 m geklommen en gedaald.
Gelukkig duurde het feestje gisteravond niet al te lang en keerde de rust terug.
Bij het verlaten van het hotel deze ochtend bleven we toch een beetje met een kater achter. We moesten 115 euro afrekenen en dat is erg veel. De meeste overnachtingen incl. ontbijt kosten tussen de 50 en 65 euro. Bij aankomst gisteren zijn we vergeten een prijs af te spreken dus we kunnen er verder niets van zeggen. Het lieve vrouwtje van gisteren verandert in onze ogen nu toch in een gehaaide tante. Zo hebben we het eten dus toch nog betaald!
We lopen vandaag een mooie tocht over afwisselende landwegen. Het is de afgelopen dagen steeds warmer geworden. In de middag lopen we over een bergrug met prachtig uitzicht naar alle kanten maar wel in een bloedhete zon. Petten toch niet voor niets meegenomen.
Met mijn rug ging het een aantal dagen heel goed, ik was dan ook gestopt met de pijnstillers. De afgelopen nachten waren helaas weer zeer vervelend, geen enkele houding waarin ik pijnloos kan liggen. Toch maar weer begonnen met de pijnstillers, tijdens het lopen en dan vooral het klimmen "geen centje pijn" . Volgens Philip (mijn medisch adviseur) is mijn enige hoop nog de "paus" maar eerst nog eens zien of ik dat kan halen, nog 4 weken te gaan.
Rond 4 uur arriveren we in onze bed en breakfast.
Vandaag ontvangen we ook nog het bericht dat er vrijdag twee ooms van Joop zijn overleden (1 van moeders en 1 van vaders kant) eerder deze week kreeg ik bericht dat een nicht van mij is overleden. Allemaal niet geheel onverwacht maar wel wat veel in korte tijd.
Op het moment dat ik dit zit te schrijven is het 10 uur 's avonds en zitten we heerlijk buiten bij een aangename temperatuur. Joop zit te "lullen" met de eigenaar van de B&B over motor rijden. Hij heeft ook een BMW en heeft vorig jaar in 3 weken een tocht gemaakt van 12.000 km naar de noordkaap. Is in Italië op TV geweest en laat ons dit nu vol trotst zien op z'n mobiel. Hij spreekt nauwelijks Engels maar kennelijk spreken ze elkaars taal want het gesprek duurt al een uur.
Het is zo warm op onze kamer dat Joop midden in de nacht een paar uurtjes buiten gaat lezen.

  • 01 September 2015 - 21:31

    Wil :

    Volg met plezier jullie Leuke verhalen. Joop nog gecondoleerd met je ooms en Wilma met je nicht. Niet leuk omdat zo even tussendoor te horen lijkt me

    Volgens mij genieten jullie heerlijk van de reis ondanks een pijntje hier en daar

    Veel kracht en plezier voor het vervolg

    Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joop

Doe ik wel na onze vakantie. Wordt het misschien wel interessanter.

Actief sinds 14 Aug. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 9761

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 26 September 2015

Voetreis naar Rome

Landen bezocht: