Dag 16 Pieve San Sebastian naar Sansepolcro 30-08 - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 16 Pieve San Sebastian naar Sansepolcro 30-08 - Reisverslag uit Sansepolcro, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 16 Pieve San Sebastian naar Sansepolcro 30-08

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

30 Augustus 2015 | Italië, Sansepolcro

We vertrekken rond 8 uur, het wordt al snel warm. Het is vandaag zondag en eigenlijk willen we een gedeeltelijke rustdag inbouwen. Op zondag rijden er vrijwel geen bussen dus van het begin van de tocht kunnen we niets afsnoepen. Na een aantal uren klimmen en dalen, met wederom weinig schaduw besluiten we het laatste stuk te gaan liften. Onze 1e poging mislukt omdat er op het asfaltweggetje nauwelijks auto's voorbij komen. Dus nog maar weer een aantal kilometers door het bos naar de volgende asfaltweg. Helemaal nat bezweet en moe staan we er nog maar net of er stopt een auto. Wat schetst onze verbazing, het zijn de 2 Engelsmannen bij wie we 2 dagen geleden bij hun vakantiehuis voorbij gelopen zijn. We kregen toen verse vijgen en maakte een praatje. Ze nemen ons mee naar een stadje wat helemaal niet op onze route ligt !! Anghiari is een prachtig antiek stadje tegen een heuvel aan gebouwd. Na wat bijgekomen te zijn op het terras wandelen we er rond, heel bijzonder. Onze plaats van bestemming Sansepolcro zien we in de verte in het dal liggen. Een rechte 5 km kaarsrechte lange asfaltweg zonder schaduw en druk met verkeer. We besluiten een taxi te bestellen maar die is er op zondag niet. Geen probleem de eigenaresse van de bar brengt ons weg. Ze is van Poolse afkomst, woont al meer dan 20 jaar in Italië. Het bevalt haar goed maar ze zegt dat de bevolking erg conservatief is.
Sansepolcro heeft ook een mooie historische kern met kathedraal alles liggende binnen forse stadsmuren.

• 03 September 2015 - 20:45

Simone Versluijs :

Hallo Joop en Wilma,
    Het is toch wel erg leuk om te lezen dat jullie hebben gelift. Dan voel je je weer net een puber lijkt mij. Heerlijk wat jullie verder allemaal beleven. En natuurlijk respect! Veel plezier nog! Hier alles rustig trouwens.
    Groetjes, Simone