Dag 17 Van Sansepolscro naar Lama - Reisverslag uit Selci, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 17 Van Sansepolscro naar Lama - Reisverslag uit Selci, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 17 Van Sansepolscro naar Lama

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

31 Augustus 2015 | Italië, Selci

Omdat de temperaturen op gaan lopen tot ver boven de 30 graden (naderhand komen we er achter dat het 38 graden is geworden) besluiten we wederom de route wat te matigen. We willen halverwege de volgende route bij een klooster overnachten. Helaas is het gastenverblijf de komende dagen gesloten. Dan maar het 1e stuk met een taxi. Onze dame van het hotel zegt dat een taxi veel te duur is. Zij weet wel iemand anders (blijkt later haar man te zijn) Ze heeft al gebeld en zegt dan dat het rond de 30 euro zal kosten. Wij vinden dat veel te veel, het is ongeveer 5 km. Als de man komt blijkt dat hij het voor 20 euro wil doen, akkoord incl. de afspraak dat we onderweg nog onze dagelijkse proviand in moeten slaan. Hij spreekt nauwelijks engels en overlegt niets. Hij stopt eerst bij een bakker en rijdt daarna de bergen in naar een biologische slager. Ze hebben alleen vlees en kaas. Zonder overleg koopt hij iets en dat blijkt voor ons te zijn. Hij stelt zich op als een soort gids, laat ons onderweg van alles zien en begeleidt ons bij het bezoek aan het mooi kleine klooster. Tussentijds probeert ons anti-muskieten kleding te verkopen en wandelschoenen. Mijn Meindel-klossen vindt ie maar niks. We zijn hem eigenlijk wel beu en plotsklaps vertrekt hij, de boodschappen hoeven we niet te betalen.
Inmiddels is het 11 uur en moeten we nog aan onze wandeltocht beginnen. Alleen water, droog brood en 4 droge metworstjes voor onderweg (terwijl we dan juist behoefte hebben aan vloeibaar voedsel en fruit).
Onderweg ontmoeten we nog een groepje everzwijnen (mamma en twee kindjes) en gelukkig staan er bramen.
Het laatste deel van de tocht gaat ca. 1,5 km over asfalt, zonder schaduw met een temperatuur van 38 graden. Zo wordt het dan toch een echte pelgrimstocht !

• 01 September 2015 - 12:05

Francien Voets:

Hoi Wilma en Joop,
    wat ontzettend leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen. Al een hele prestatie geleverd met die hitte.Hoe gaat het nu met je rug want dat is niet best en dat met volle bepakking.

Hoop dat jullie er volop van kunnen genieten ondanks het overlijden van drie familieleden dat zijn niet de leukste berichten.

Wel een hele belevenis en heel anders dan de tocht naar Santiago,zeker wat betreft de overnachtingen,wel prijzig. Wij hebben nooit meer betaald dan €10,00 per nacht,soms goedkoper,zelfs adressen waar ze een donatie vroegen en dan geef je wat je wilt.

Ik wens jullie nog heel veel wandelplezier en hoop dat het goed gaat met je rug.

Ik blijf jullie volgen,super leuk.

groetjes,Francien.

• 03 September 2015 - 21:34

Anita:

Hoi Joop en Wilma

Ik heb dag 15-16 en 17 gelezen.
    Prachtig. Wat jullie allemaal doen en meemaken.
    Het is genieten en afzien (de hitte en Joop zijn rug), maar wel heel bijzonder om dit samen te doen.
    Nog heel veel plezier en blijven onderhandelen daar he.

Groetjes Anita

• 04 September 2015 - 22:01

Corrie:

Hoi Wilma en Joop,

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen, bedankt voor het toevoegen. Ik heb er erg van genoten!
    Ook een heleboel herkenbare dingetjes zoals het eten dat extra goed smaakt na een dag met fysieke inspanning. Maar ook het wassen van jullie kleding, dat doen wij op vakantie ook altijd met onze fietskleding, meenemen onder de douche!
    Ik wens jullie nog heel veel wandelgenot en reisplezier en hoop dat Wilma's rugklachten beheersbaar blijven. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!

Hartelijke groeten, ook van Jan
    Corrie

• 06 September 2015 - 13:50

Hetty:

Hoi Joop en Wilma,

Hoe gaat het daar bij jullie?
    Vlgs de weerberichten flinke onweersbuien bij jullie. Hopelijk valt dat mee en misschien wel een welkome verfrissing na de hitte.
    Lijkt me heerlijk om voor weken een rugzak te kunnen pakken en heerlijk te kunnen lopen.
    Geniet ervan met zijn tweetjes, ook van de heerlijke italiaanse keuken en weer tot hoors.
    Sterkte met je rug Wilma..Benieuwd naar jullie volgend verhaal.

Liefs, Hetty