Dag 21 van Gubbio naar Agriturismo Valdichiascio - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 21 van Gubbio naar Agriturismo Valdichiascio - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 21 van Gubbio naar Agriturismo Valdichiascio

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

04 September 2015 | Italië, Pietralunga

Het bed was de afgelopen nacht superzacht en helemaal doorgezakt. Net als vroeger bij Wilma thuis. Wilma's eerste goede nacht in dagen. Kennelijk is haar rug daar nog steeds aan gehecht.
Vandaag een beetje regen als we vertrekken. We worden echter nauwelijks nat. Een korte etappe vandaag. We arriveren al om 12 uur op onze plaats van bestemming. Eigenlijk een soort 2e rustdag.
Waarom lopen we trouwens deze route? Er leiden immers vele wegen naar Rome? (vraag van Tiny). Er is een kortere route langs de kust maar we kiezen toch voor een omweg door de bergen. Bergen zijn prachtig en we vinden het heerlijk om te klimmen. Daarnaast is dit de omgeving waar Franciscus van Assisi geleefd en gewandeld heeft. Hij heeft een zeer belangrijke rol gespeeld en overal zijn dan ook kerken, kloosters e.d. te vinden op onze route wat het cultureel gezien ook interessant maakt.