Dag 24 Bezoek Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 24 Bezoek Assisi - Reisverslag uit Assisi, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 24 Bezoek Assisi

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

07 September 2015 | Italië, Assisi

Die Franciscus van Assisi moet toch een geweldige invloed hebben gehad op mensen als je ziet wat er in heel de wereld als erfenis is achtergebleven. Vele kerken, kloosters (Franciscanen maar ook Clarissen). In Nederland alleen al tientallen. Ook veel ziekenhuizen in Zuid Nederland zijn uit de Franciscaner beweging ontstaan.
We bezoeken vandaag 5 km verderop de plek waar Franciscus gestorven is, ook hier weer een (hele) grote kerk. Wat erg mooi is dat in die grote kerk een heel klein kapelletje is wat daar vanaf zijn overlijden in 1226 staat. Pas eeuwen later is de grote kerk er omheen gebouwd.
Hij zou zich in zijn graf omdraaien als hij het allemaal zou zien! Immers hij deed afstand van zijn bezit. Hechtte geen enkele waarde aan materiële zaken en hield zich vooral bezig met arme mensen en dieren (dierendag is naar aanleiding van zijn sterfdag vele eeuwen later ontstaan).
's-Avonds hebben we nog een leuke ontmoeting met Elisabeth en Hans, de 2 Oostenrijkers. Zij zijn vandaag aangekomen in Assisi en dat is voor hen een emotionele gebeurtenis. We drinken gezellig samen een fles wijn op ons dakterras met een prachtig uitzicht op de kerk van Franciscus en het gehele dal erachter.

• 10 September 2015 - 23:31

Dick:

Hi Joop en Wilma

Leuk om te volgen, bij het weerbericht kijk ik altijd even naar de kaart van italie, wandelen in regen lijkt me niet zo......
    Maar jullie treffen het zo te zien, leuk dat je via de site ook met google earth de plaatsen waar jullie zijn kunt bekijken.

Nog veel succes het laatste stuk !

Dick