Dag 30 van Ferentillo naar Don Bosco - Reisverslag uit Don Bosco, Argentinië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 30 van Ferentillo naar Don Bosco - Reisverslag uit Don Bosco, Argentinië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 30 van Ferentillo naar Don Bosco

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

13 September 2015 | Argentinië, Don Bosco

Wat we gisteren afgedaald zijn gaan we vandaag weer klimmen maar dan op een volgende bergrug natuurlijk.
We starten al om 8 uur dan is het nog heerlijk koel en in de 1e 2 uur zijn we al 800 meter gestegen. Rond 1 uur in de middag zijn we al bij Hotel don Bosco. Het hotel ligt op een berg, verder is er geen dorp of iets dergelijks. We zijn net op tijd binnen. Het weer verandert en er volgt een onweersbui.
Er is een bruiloftsfeest in ons hotel gaande, wat we een beetje vanaf de zijlinie aanschouwen. Het feestje vindt plaats in een onooglijk en ongezellig zaaltje. Op heel veel plekken in Italië vind je zeer sfeervolle locaties waarbij antiek en design mooi wordt gecombineerd. Anderzijds zijn de hotels, barretjes e.d. op het platteland vaak foeilelijk. Alsof er 50 jaar niets aan gedaan is, TL verlichting en heel vaak staat er een TV aan. Joop heeft zelfs van een aantal hotels/hostels een foto gemaakt van de kamertelefoon. Vaak een model uit de jaren 70 met van die hippe vintage kleuren.
Het eten is er wel lekker. Oh ja, en gebakken friet blijkt hier gebakken chips te zijn.