Dag 19 van Bocca Serriola naar Pietralunga - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 19 van Bocca Serriola naar Pietralunga - Reisverslag uit Pietralunga, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 19 van Bocca Serriola naar Pietralunga

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

02 September 2015 | Italië, Pietralunga

Vandaag is het wat koeler en meer bewolking. Na een uurtje lopen we over een boerenerf. De eigenaar vraagt of we koffie lusten en geeft ons ook nog een aantal verse vijgen. Als hobby is hij imker en we krijgen dus ook nog een bordje verse biologische honing voorgeschoteld.

Het valt ons op dat het zo ontzettend groen is in dit deel van Italië, dat hadden we helemaal niet verwacht op het einde van de zomer. Italië kent ook nog eens de warmste zomer ooit maar kennelijk heeft het ook veel geregend. De begroeiing oogt soms bijna tropisch.
Het 2e deel van de tocht gaat helaas veel over kleine asfaltweggetjes wat we minder leuk vinden. Op het moment dat we denken dat we er bijna zijn zien we het schitterende oude dorp Pietralunga tegen een bergwand liggen. Maar dan wel aan de overkant. Dus eerst ca. 100 meter afdalen om vervolgens zeker 100 meter omhoog over een oude stenen trap in het dorp te komen, wat dan wel weer prachtig is.
We zitten net in de bar als we de 2 Oostenrijkers (Elisabeth en Hans) weer ontmoeten. Ze gaan direct met ons mee op zoek naar een hotel en 's avonds hebben we de nodige lol bij het gezamenlijke diner.