Dag 27 van Montefalco naar Spoleto - Reisverslag uit Spoleto, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 27 van Montefalco naar Spoleto - Reisverslag uit Spoleto, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 27 van Montefalco naar Spoleto

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

10 September 2015 | Italië, Spoleto

Vandaag nemen we de bus naar Spoleto omdat we die stad uitgebreid willen bezoeken. Daar krijgen we geen spijt van. Het blijkt een prachtige stad. We zijn er al om 9 uur en vinden snel een hotel. De stad kent enorme hoogteverschillen. Vanuit de benedenstad hebben ze een roltrap (een van de drie) aangelegd van enkele kilometers onder de stad door !! We hebben zoiets nog nooit gezien (behalve dan op vliegvelden en de metro van Moskou). Met de roltrap kom je in het bovenste deel van de stad. We kopen een kaart om meerdere musea te bezoeken. De stad heeft ook (weer) een mooie Dom met een sfeervol plein ervoor waar je via brede trappen naar afdaalt.
Het is echt verbazingwekkend hoeveel mooie stadjes dit gebied kent.

• 13 September 2015 - 23:06

Hetty:

Hoi Joop en Wilma,

Mooi al die verhalen.
    Jullie zijn nu in het gebied waar Philip en ik helemaal verliefd op zijn.
    Inderdaad zeer mooie dorpjes en natuur.