Dag 33 van Rieti naar Greccio - Reisverslag uit Greccio, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 33 van Rieti naar Greccio - Reisverslag uit Greccio, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 33 van Rieti naar Greccio

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

16 September 2015 | Italië, Greccio

Rieti ligt al best dicht bij Rome (circa 100 km). Als we zouden willen lopen we er in een paar dagen naar toe. Wij volgen echter de Franciscus-route langs de kloosters en door de bergen en maken zo een hele omweg. We lopen vandaag naar het noord westen waardoor we zo'n beetje het hele Rieti-dal omcirkelen.
Het is ontzettend warm vandaag met een hele hoge luchtvochtigheid. Waarschijnlijk vanwege het weer ervaren we dit als een van de zwaarste etappes. We zijn om 9 uur vertrokken en komen pas rond 5 uur in Greccio. Een piepklein dorp maar met een mooi hotel.
We hebben de afgelopen weken al ontzettend veel honden op ons pad gehad. De meest zitten gelukkig achter een hek (vaak zelfs 2 of 3 bij elkaar). Ze ogen behoorlijk agressief en gaan soms flink tekeer. Regelmatig lopen er ook wel honden los en vandaag was er een die Joop wilde bijten, maar die beet terug natuurlijk!

• 18 September 2015 - 23:39

Francien Voets:

Wilma en Joop,

Goed hoor Joop ,laat je tanden maar zien en gewoon terug bijten!

zeg maar tegen Wilma dat Anita vandaag is bevallen van een dochter,ze heet Kris (gelukkig geen Chrisje).

geniet ervan,,groetjes Francien

• 19 September 2015 - 16:20

Wil:

Ik ben wel benieuwd waar jullie(joop en de handen) elkaar gebeten hebben en wie het het langste heeft volgehouden.

Leuke verhalen en veel mooie ontmoetingen om jaloers op te worden.
    Komt Rome Langzaamaan al in zicht?????