Dag 34 van Greccio naar Stroncone - Reisverslag uit Stroncone, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu Dag 34 van Greccio naar Stroncone - Reisverslag uit Stroncone, Italië van Joop Baltussen - WaarBenJij.nu

Dag 34 van Greccio naar Stroncone

Door: Wilma en Joop

Blijf op de hoogte en volg Joop

17 September 2015 | Italië, Stroncone

Dag 34 van Greccio naar Stroncone
2 Km voorbij Greccio ligt weer een mooi klooster van Franciscus. Ze verkopen er mooie kerststalletjes (beetje lastig meenemen in de rugzak).
Het is weer erg warm vandaag. Na een mooie wandeling is onze eindbestemming het dorp Stroncone. Het is een middeleeuws dorp gebouwd op een rotswand. Zodra je de stadspoort binnenwandelt, waan je je in een andere wereld. Alles is, op, in en aan elkaar gebouwd en met kleine steegjes en kruip en sluip door routes verbonden. Allemaal doorkijkjes. Het lijkt wel een doolhof.

Behalve de honden op ons pad hebben we ook te maken met insecten. Toch valt het ons erg mee. Op sommige stukken hebben we last van steekvliegen (dazen) en we hebben al de nodige muggenbulten opgelopen. Maar ik had het erger verwacht. In de ochtend hebben we wel veel last van kriebelende spinnenwebben in ons gezicht als we over de bospaden lopen.

In Stroncone zijn helaas de winkels gesloten, geen proviand voor morgen! We belanden in een wat spartaans hotel. Maar het heeft alles wat we nodig hebben. Het is een soort appartement.
Onze receptionist heeft wat vreemde neurotische tikken. Maar hij spreekt een aardig woordje Nederlands en weet allerlei details over het Nederlandse elftal van 1974 (de kromme, de tank, enz) en vraagt aan ons of wij bij Philips werken. Hij neemt de trap op een erg curieuze manier... In het gesprek weet ie je in de kortste tijd (blijvend) op het verkeerde been te zetten. Belangrijkste is dat ie erg behulpzaam is.
Onder het hotel zit een restaurant. Das mooi meegenomen zou je zeggen. We kunnen kiezen tussen gerechten met vlees ... en zonder. Dat bespaart weer het afgrazen van de menukaart. Het eten is goed te pruimen; dwz het vult. We moeten wel € 46,- afrekenen. En dat is weer best veel.

• 19 September 2015 - 19:21

Maria Roosen:

Hoi Wilma en Joop,

Kwam vandaag jullie Thea tegen in de Kringloop in Boxmeer, zij attendeerde me op jullie reis.
    Fantastische onderneming zo blijkt uit jullie verslagen. Leuk dat jullie dit weblog hebben, kunnen we zonder pijn meegenieten.
    Heel veel plezier en mooie ervaringen nog en dan horen wij de details graag op de vriendinnendag in oktober.
    Hartelijke groet Maria